Thoen - Sawankhalok

20 februari 2014 - Sawankhalok, Thailand

Vandaag hadden de weergoden het goed met ons voor, het bleef bewolkt tot wij aan het laatste uurtje fietsen bezig waren. Vanaf het vertrek vanmorgen gelijk begonnen met een klim van een kilometer of  10 die op sommige plaatsen behoorlijk steil was. De afdaling was een kilometer of 4 om daarna op een heuvelige weg verder te gaan. Na nog een kilometer of 40 begon het eindelijk vlak te worden. De weg was een mooie weg door de bergen met veel bloeiende bomen aan weerszijden. Op een vlakker gedeelte zagen wij nog een boom die geheel begroeid was met een Bouqainvillea die stond te bloeien. Aan deze weg, na de bergen, ook erg veel mooie  oude en nieuwe houten huizen. Onderweg zie je tussen de rijstvelden verschillende zeer grote rotsen. Ze doen ons denken aan de rotsen in de buurt van Krabi in Zuid Thailand. Aangekomen in Sawankhalok zonder veel problemen een hotel gevonden om te overnachten. 's Avonds nog door Swankhalok gelopen maar het stelt echt niet veel voor.

en

1. Sytze:
    21 februari 2014
    Wat leuk dat jullie weer een mooie tocht maken!
    Sawankhalok heb ik mij ook menige uren verveeld ha ha ha.
    Goede reis en tot ziens
  2. Corry Jansen:
    21 februari 2014
    Hoi, Hebben jullie geen last van de warmte? (34 gr.) Wel mooi om te zien al dat groen bij de rotsen en wat een klim.
  3. Pieter Katje:
    21 februari 2014
    Tot nu toe geen last van de warmte gehad.