Dag 33. Kamphaeng Phet - Tak

26 december 2014

Vandaag 77 km. en totaal 2791 km.

Vanmorgen in de ruime gang van het hotel waar wij verbleven de bagage weer op de fietsen gezet en door de lobby naar buiten gereden. Eerst het dorp door om bij de weg te komen die ons weer aan de andere kant van de Ping rivier bracht. Daarna de weg volgen naar Tak, de volgende plaats om te verblijven. Langs de weg zelf was niet veel bijzonders te zien of het moet het beeld van buddha zijn welke eenzaam tussen de casave stond. De weg ging door verschillende dorpjes en bij 1 dorp stonden kraampjes waar men sinasappeltjes verkocht. Een verkoper wilde ons ieder 1 geven maar dat vriendelijk afgeslagen. Het zal niet zo'n vetpot zijn met tig kraampjes op een rij en dan moet je de handel niet weggeven vinden wij. Iets over de helft van de rit een tankstation met een Amazon koffieshop en daar een lekkere cappuchino gedronken waarna wij weer verder zijn gefietst om uiteindelijk wederom de Ping rivier over te steken en dan ben je eigenlijk al in de stad Tak. Net over de rivier een bord met een pijl naar een hotel-resort en daar naar toe gereden. Ligt ver genoeg van de grote weg af en heeft een ruime kamer en plaats voor de fietsen. De prijs viel ons erg mee en dus verblijven wij hier twee nachten omdat wij een rustdag hebben ingepland om Tak te ontdekken en een klein beetje onderhoud aan de fietsen te doen.