Li - Thoen

19 februari 2014 - Mae Pa, Thailand

Vanochtend vertrokken uit ons gehuurde huisje in Li. Leuk om nog te vermelden is dat er een erg grote kast in de kamer zat waar wij onze fietsen in hebben gezet om daarna te constateren dat zelfs de deur nog dicht wilde. Vanuit Li weer verder over de 106 die ook nu weer diverse klimmetjes voor ons in petto had. Het was daar erg rustig op de weg en ook weinig bebouwing. Zelfs de verkoopstalletjes waren er nagenoeg niet. Al met al was het nu een makkie om op het hoogste punt te komen en weten wij nu zeker dat ons vermoeden van een paar maanden geleden, toen wij deze berg van de andere kant op fietsten, dat Li hoger ligt dan Thoen klopt. De afdaling naar Thoen was een kilometer of 12 en moest wat rustig gedaan worden omdat de weg op sommige stukken erg slecht was. Onderweg enkele branden aan de lage kant van de weg maar ze sloegen gelukkig niet over de weg zodat wij zonder problemen onze weg konden vervolgen. Net voor de rivier bij Thoen lekkere verse koffie gedronken om daarna rustig eens het kleine stadje, twee wegen, te verkennen op zoek naar een hotel. Uiteindelijk weer in hetzelfde hotel ingeschreven waar Piet al eens eerder met de fiets is geweest. De fietsen mochten ook nu weer binnen staan in een, volgens ons, voormalige eetzaal. Vanavond het stadje in om iets te eten en ontbijt voor morgen te kopen. Er is een 7eleven en een kleinere Tesco dus is dat geen probleem.

1. Corry Jansen:
    19 februari 2014
    Hoi, wat een ervaring dat je de fietsen in de kast kan plaatsen. Het lijkt mij heel leuk om langs al die dorpjes te rijden. Luitjes goede reis en veel plezier. gr.