Sawankhalok - Uttaradit

21 februari 2014

Vandaag een vlakke en niet al te lange rit. Wij zijn via wat kleinere wegen naar Uttaradit gefietst en zijn onderweg even van de route afgeweken om het dorp Tron te bekjken, of eigenlijk meer te zoeken naar een koffietent. Die niet gevonden maar wel een supermarktje waar ze blikjes ijskoffie verkopen en die smaakten ook goed.
De gereden weg vandaag was erg afwisselend en ging langs een gebied waar veel rijstplantages waren. Sommigen werden van water voorzien en dat zorgt ervoor dat er veel vogels op af komen want je weet maar nooit wat er boven komt. Op sommige velden trofen wij ooievaars aan en op andere weer witte reigers. Ook veel suikerriet gezien en een veld waarop alleen maar mangobomen staan. Tevens diverse grotere vijvers gezien waar lotus en morningglorie (waterspinazie) gekweekt wordt. In Uttaradit aangekomen herkenden wij de weg nog van een vorige keer dat wij hier zijn geweest en na nog wat gebakken rijst te hebben gegeten al snel het hotel gevonden.

1. Ans:
    Fijn weekend!
    ( krijgen we de km. stand ook nog in beeld.....?)
    Grtz. Ans
  2. Marianne Talsma:
    21 februari 2014
    Dag Piet en Rineke, wat maken jullie toch mooie tochten, waar gaat de reis deze keer helemaal heen? Veel plezier samen enne be safe!! :)
  3. Pieter Katje:
    23 februari 2014
    Marianne, als alles goed gaat en volgens plan verloopt hopen wij in Hanoi, Vietnam, weer op een vliegtuig naar huis te stappen. Er staat wel een kaartje met de geplande route bij de intro: op de fiets naar Hanoi.