Nongkhai - Vientiane, Laos

4 maart 2014 - Vientiane, Laos

Zondag 3-3 aan de grote reis van 31 kilometer begonnen om ons totaal op 940 km. te brengen. Vanaf ons hotel in Nongkhai was het maar een klein stukje fietsen naar de Thai - Lao friendshipbridge, waar wij over moesten om in Vientiane te komen. Probleem is dat de brug officieel verboden is voor fietsers maar met fiets en al in de pendelbus de brug over ook problemen geeft. Wij hadden al wel op internet gelezen dat ze niet erg moeilijk doen om met een bepakte fiets de brug over te fietsen. Ook wij werden aan de Thaise kant keurig uitgestempeld door de douane en niet tegen gehouden bij de tweede post vlak voor het eigenlijke begin van de brug. Onderweg nog wel een bordje voorbij gekomen waarop stond dat het verboden was voor fietsers. Aangekomen aan de Lao kant de fietsen maar op de stoep voor het douanekantoor geparkeerd omdat wij er daar toezicht op konden houden, het was er erg druk en de rijen lang. Na ongeveer een uurtje haden wij de paspoorten weer in ons bezit met een geldig visum voor Laos.

Het was daarna weer omschakelen omdat men in Laos aan de rechterkant rijdt, in tegenstelling tot Thailand waar men links hoort te rijden. De weg naar Vientiane was goed te fietsen alleen jammer dat er zo ontiegelijk veel zand langs de kant van de weg ligt. De mensen zullen hier blij zijn met regen want het stuift erg.
In de stad aangekomen naar een hotel gereden aan de rand van het centrum waar de fietsen 's nachts binnen worden gezet.
Hierna hebben wij ons tegoed gedaan aan een heerlijke baquette met salade en kip. Dat dit in een ver verleden een Franse kolonie was is op diverse punten te merken.

Maandag 4-3 's morgens op de fiets naar de Vietnamese ambassade gegaan om daar een visum aan te vragen. Het was er redelijk druk met mensen die ook een visum aan vroegen en dat had als gevolg dat ze niet dezelfde middag maar de volgende middag opgehaald konden worden. Vandaag dinsdag 4-3 het hotel nog maar een nacht bij geboekt en vanmorgen een wandeling door de stad gemaakt. Vanmiddag de paspoorten met de visa halen bij het consulaat, is hetzelfde gebouw en dan morgen beginnen aan een nieuw gedeelte van onze reis.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ans:
    4 maart 2014
    Fijn zo, geen centje pijn....en zeker niet van je zadel......al die stempeltjes in jullie paspoort!! Een nieuw avontuur kan beginnen....wij zitten er klaar voor....niet op een zadeltje, maar in een luie zetel!
    Groetjes, Ans.
  2. Corry Jansen:
    7 maart 2014
    Hoi, Jullie aan het fietsen en wij zijn na een goede reis geacclimatiseerd. Het weer is hier goed en we hebben het niet koud (17 graden). Ik heb even een paar reisverhalen gelezen en mijn conclusie is dat het jullie goed afgaat met alles. Ik kan mij voor stellen dat rechts rijden ineens wel even wennen is. Hoe is het met de lekke banden??? Luitjes fietsen en rij voorzichtig. Groetjes van ons.
  3. Pieter Katje:
    14 maart 2014
    Corry en Gerard,
    Gelukkig niet van dat koude weer wat wij verleden jaar hadden bij aankomst in Nederland. Momenteel nagenoeg bij de Oostkust van Vietnam en beide nog geen lekke band gehad. Toch niet slecht na een dikke 1700 kilometer.
    Groetjes van ons beiden.