Sangkhom - Nongkhai

28 februari 2014 - Nong Khai, Thailand

Gisteren, 27 febr. na 91 kilometer bij het hotel in Nongkhai gearriveerd. Totaal hebben wij nu 909 kilometer gefietst. Vanuit Sangkhom langs de Mekong rivier naar Nongkhai gefietst, waar wij al snel de weg naar het hotel konden vinden omdat wij eerder in dezelfde straat in een ander hotel hebben geslapen. Dat andere hotel was goed maar had alleen keiharde matrassen en daarom dit hotel maar geprobeerd. Wij hebben geluk want de bedden zijn hier goed en ook hebben ze hier een parkeergarage met bewaking waar wij onze fietsen keurig konden stallen. Lekker in het centrum en bijna alles op loopafstand. Wij hebben het stuk in Thailand iets sneller gefietst dan wij hadden gepland doordat wij geen rustdag in Loei hebben genomen. Wij blijven nu t/m zondag in Nongkhai om dan te proberen de friendship brug naar Laos over te fietsen. Officieel is dat verboden voor fietsers maar er zijn andere fietsers waar ze er geen probleem van maakten, we zien het zondag wel. In Laos gaan wij naar Vientiane, de hoofdstad, om daar maandag naar de Vietnamese ambassade te gaan en daar een visum te kopen. Vanmorgen hebben wij Nongkhai wederom verkent en de German bakery zat er nog. Daar hebben ze heerlijke en zeer grote punten appeltaart en grote mokken goede koffie. Geprobeerd om vanmorgen nog wat foto's te maken maar het was niet helder genoeg en dat moeten wij vanmiddag nog maar eens proberen als de zon zijn werk heeft gedaan.

1. Ans:
    28 februari 2014
    Rest mij, jullie een fijn weekend toe te wensen!!
    Verdiend, die rust! Geen last van de hitte of smog?
    Gegroet, Ans.
  2. Pieter Katje:
    28 februari 2014
    Ans, bedankt. Van de hitte geen last, iets harder fietsen en je hebt meer tegenwind, ha ha. Smog is hier in kleine mate aanwezig maar tot nu toe geen problemen ondervonden, laten we maar hopen dat dat zo blijft.
  3. Ina:
    1 maart 2014
    Hoi, mooie foto's. Wat een herkenning ook. Wij zijn 10 jaar geleden al over de brug gefietst. Er was op daat moment geen vervoer beschikbaar, ze waren met ons aan. "Go, go!" Dineren op de dijk langs de Mekong, sfeervol een toppertje!
    Geniet van jullie rit. Groeten Arend en Ina