Ninh Binh - Hanoi

23 maart 2014 - Hanoi, Vietnam

Vandaag 100 kilometer gefietst en daarmee komt de eindstand op 2375 kilometer.

Vanmorgen aan het laatste stukje van deze reis begonnen. Vanacht had het weer lekker geregend en dus lekker natte en vieze wegen. Onderweg slechts eenmaal motregen gehad en verder droog. Wel veel wind in het begin en die kwam wederom uit de richting die wij gingen. Tevens in het begin lange stukken vals plat zodat de eerste uurtjes niet zoveel kilometers zijn gefietst. Naarmate de rit vorderde werd de wind stukken minder en de weg vlakker zodat wij toch nog redelijk op tijd in Hanoi waren. Onderweg veel houtzagerijen gezien waar ze soms enorme dikke boomstammem hadden liggen om evt. tot balken te verzagen. Verder een paar hondenslagerijen langs de weg voorbij gereden en bij een begraafplaats enkele veldjes met chrysanten tussen de rijsveldjes maar wel dicht bij een begraafplaats. Langs de weg werden ze daar te koop aan geboden. Een 40 kilometer voor Hanoi begon de bebouwing dichter te worden en naarmate wij dichter bij Hanoi kwamen nam het aantal motortjes sterk toe. Hanoi is een grote stad met ruim 6 miljoen inwoners. In de stad zelf veel brede straten maar ook veel straten met eenrichtingsverkeer. Ondanks dat het verkeer erg chaotisch lijkt, mede door de enorme aantallen motortjes, kun jer er goed fietsen. Aangekomen bij het treinstation zijn we richting Old Quarter gefietst om naar een hotel te zoeken. In een kleiner straatje een hotel gevonden met een garage er onder voor de fietsen en zeer ruime kamers, zodat wij hier nog een paar dagen zullen blijven. Morgen de fietsen schoon laten spuiten en de stad verkennen.