Dong Hoi - Ky Anh

16 maart 2014 - Kỳ Anh, Vietnam

Vandaag 105 kilometer gefietst en dat brengt het totaal op 1942 kilometer.

Vannacht heeft het geregend en vanochtend was het bijna droog en dus de regenhoezen weer over de bagage en zelf de regenjasjes aan. Bij het fietsen uit de stad zagen wij nog een circustent staan en dat verklaarde tevens de geluidswagen die wij gisteravond door de stad zagen en hoorden rijden. Het was een klein vrachtwagentje met een versierde platte bak waarop een ezel stond met een aap op zijn rug.
Het gedeelte van wegnummer 1 wat wij vandaag hebben gefietst was niet zo interessant om reden dat ze nagenoeg langs het hele gedeelte aan beide zijden van de weg een nieuwe rijbaan aan het aanleggen waren. Dan was er een gedeelte waar je een ruime strook had om te fietsen waarna er weer een gedeelte kwam waar geen strook was om te fietsen en je op het gedeelte weg reed waar ook al het andere verkeer rijdt.
Vandaag reden wij, net als gisteren, langs de Oostkust maar vandaag konden wij voor het eerst echt de Golf van Tonkin zien.
Een kilometer of 25 voor onze eindbestemming voor vandaag waren ze in een enorm groot gebied nieuwe huizen, winkels en bedrijfspanden uit de grond aan het stampen.
Dat door het vele vrachtverkeer van en naar deze bouwplaatsen de weg van een grote laag modder werd voorzien deerde niemand, gewoon nat spuiten want dan stuift het niet zo voor de omwondenden. Het was een kilometer of 15 alleen maar fietsen door de blubber. Bij aankomst bij een hotel waren onze fietsen een stuk zwaarder door alle meegebrachte modder. Het geluk was dat er tegenover het hotel een wasplaats voor motoren was en ze daar onze fietsen ook wel schoon wilden maken. Keurig afgespoten en daarna gewassen en weer afgespoten en dat voor ca. 65 eurocent per fiets. De schone fietsen staan nu in het hotel waar ze een ruimte hebben voor fietsen en motoren.