Dong Ha - Dong Hoi

15 maart 2014 - Dong Hoi, Vietnam

Afstand vandaag 101 kilometer en totaal 1837 kilometer

Vanmorgen vertrokken met de regenhoezen over de bagagetassen. Gisteravond regende het wat en vanochtend miezerde het nog een beetje. Tevens vandaag veel wind en uit de richting waar wij naar toe gingen. De temperatuur was 20 graden en dus de armstukken maar opgezocht om die aan te trekken. Het is verder de hele rit wel droog gebeleven en na enige tijd was de weg ook weer droog. Via wegnummer 1 naar het Noorden gefietst, een tweebaansweg met een redelijke strook voor langzamer verkeer.
Vandaag werden wij ingehaald door een motor met een grote koelkast in doos overdwars achterop en kwam ons een man op een motor tegemoed die een grote glasplaat achter zijn rug op de buddyzit had staan en deze met 1 hand vast hield. Verder onderweg zeer grote vlaktes met rjst en veel eenden die later in de pan belanden omdat men hier veel eend eet. In Dong Hoi aan gekomen een hotel gekozen uit een rijtje van 5 hotels alleen had deze een parkeergarage onder het hotel waar ook de fietsen wel in mochten. In de namiddag de stad in geweest om wat drinken en eten te kopen. Heerlijke belegde baquettes hadden ze, net als gisteren in Dong Ha, hier ook te koop.

1. Corry Jansen:
    16 maart 2014
    Hoi, Gerard en ik hebben het over jullie fietstocht gehad, is het een optie om de volgende fietstocht naar Nederland te fietsen??????????. Is maar 13.000 kilometer over de weg en 80 kilometer per dag is ongeveer 160 dagen. Volgens ons lukt dat jullie wel!!!!!!! Doe je wel iets langer over maar ach jullie zijn nu zulke professionals. Geniet van jullie reis en ik kijk weer met belangstelling uit naar het volgende reis verhaal. gr. en doe voorzichtig.
  2. Pieter Katje:
    16 maart 2014
    Gerard en Corry,
    De afstand zal niet het probleem zijn als je de tijd hebt. Wat evt. Een probleem zou kunnen zijn is de geldigheidsduur van bepaalde visa en de dan af te legen afstand in zo'n land. Er zal ook meer bagage mee moeten daar er dan ook in koudere gebieden gefietst moet worden. En niet te vergeten een tent want om in Europa iedere nacht in een hotel te slapen is boven ons budget. Maar ik heb gelezen, op internet, dat ze van Australie naar Denemarken zijn gefietst en dan is naar Nederland vanaf Thailand maar een klein stukje.