Denesavan - Dong Ha, Vietnam

14 maart 2014 - Dong Hung District, Vietnam

Afstand 88 kilometer en totaal 1736 kilometer
Vandaag 14-3 de grens met Vietnam overgestoken. Het ging allemaal vrij vlotjes en zonder problemen. Bij het verlaten van Laos was er wel een man die dacht snel te kunnen en duidelijk zichtbaar een bankbiljet in zijn paspoort had gestopt maar hij had pech het werd door de mevrouw keurig aan de kant geschoven en hij moest net als iedereen gewoon wachten op zijn beurt. Na de benodigde stempels aan de Vietnamese kant in het paspoort te hebben gekregen konden wij beginnen aan onze eerste rit in Vietnam. Frapant was wel dat een paar kilometer na het passeren van de grens het echt aanmerkelijk koeler werd.
In het begin was het nog een redelijke klim naar het eerste stadje en het was daar erg mistig. Bij het zien van een bank eerst maar geprobeerd wat geld te wisselen maar deze bank wisselde alleen dollars en dus daarna bij de volgende bank geprobeerd en daar was het geen enkel probleem. Na dit stadje begon een lange afdaling door een heel mooi gebied met op een gegeven moment een rivier aan onze rechterzijde. Onderweg wel van alles gezien wat men op een motortje kan vervoeren maar de man die planken van een meter of drie vervoerde spande de kroon. Deze man had ze keurig achter op vastgebonden maar wel overdwars en dat rijdt gewoon in het verkeer hier. Daarna was het heuvelig en de laatste 20 kilometer heel licht aflopend zodat we lekker snel in Dong Ha waren. Het eerste hotel waar wij naar binnen zijn gegaan had een geschikte kamer en plaats voor de fietsen en dus niet verder zoeken. Ook hebben ze hier internet zodat wij weer wat kunnen plaatsen, het was gewoon niet aanwezig in het laatste gedeelte van Laos waar wij hebben gefietst.

1. Charlotte:
    14 maart 2014
    Hi piet en Rineke, zie via Ans dat jullie een weblog hebben, ben gelijk gaan kijken. Erg leuk jullie verhalen en prachtige foto's.
    Genietse verder en ik blijf jullie volgen
    Groetjes Gerard en Charlotte
  2. Corry Jansen:
    14 maart 2014
    Fijn om weer iets te horen, ik heb met plezier jullie laatste verslagen gelezen. Wat een giller die man met die 3 meter lange planken, dat kan ook echt alleen maar in Azie. Wij zijn blij dat alles toch redelijk naar wens gaat.Luitjes veel plezier en fietse. Groetjes van ons.