Dag 9

8 augustus 2013 - Pekan, Maleisië

Mersing -Nenasi 114 km. - totaal 664 km

Vandaag de gok genomen of er inderdaad nog een motel in Negasi was. Het was slecht in 1 reisverslag te vinden en dat was van 2005. De afstanden zijn hier groot en als dat motel er niet meer was hadden wij nog ca. 45 kilometer verder moeten fietsen naar Pekan. Gelukkig was het er nog en ook hadden ze nog een kamer vrij. Wederom wegnumer 3 gevolgd en het eerste stuk was fantastisch om over te fietsen. Een weg midden door de natuur met vele verschillende dieren die we mochten bewonderen. Het was vandaag wat drukker dan normaal op de weg omdat het gisteren de laatste dag van de ramadan was en dat moet gevierd worden. Dat dat niet altijd goed gaat zagen wij vanmorgen waar een auto keurig tegen een grote betonnen mast geparkeerd stond, terwijl er aan alle kanten ruimte zat was. Vandaag ook de eerste fietsers tegen gekomen, na exact 611 kilometer. Ze reden naar het zuiden en wij naar het noorden en we hebben even vriendelijk naar elkaar gezwaaid. Zitten nu in een piepklein dorpje, Nenasi, aan de zuid Chinese zee.

1. Corry Jansen:
    10 augustus 2013
    Hoi, wat een afstand hebben jullie al afgelegd, er is heel veel te zien als ik zo jullie reisverhalen lees. Wat grappig dat jullie een paar fietsers tegen gekomen zijn. Daar begrijp ik uit dat de lokale bevolking niet fietst. Bedankt voor je berichtje, ik vind het erg leuk om jullie reisverslagen te lezen en jullie te volgen. Hebben jullie al enig idee hoelang je er nog over doet om weer in Thailand aan te komen? Luitjes groetjes van ons en heel vel plezier.