Dag 10 en Dag 11

10 augustus 2013 - Dungun, Maleisië

Nenasi - Kuantan 100 kilometer - totaal 764 km.

Vandaag hebben we dezelfde weg gevolgd als al een paar dagen maar er was verandering, vandaag hadden we zeezicht aan de rechterkant. Op veel plaatsen konden we de Zuid Chinese zee mooi zien. Tussen de weg en de zee zat een strook die afgebakend was en waar, volgens ons, garnalen werden gekweekt. Op enkele plaatsen kon je zo naar het daar aanwezige strand gaan, waar geen mensen waren. Was er gisteren onderweg nagenoeg geen bebouwing, nu was er wat meer en dat geeft je wel het gevoel iets meer in de bewoonde wereld te zijn. In de stad Pekan, ongeveer op de helft van de te fietsen afstand vandaag, hebben we lekkere kofie gedronken. Dit lukt niet overal maar vandaag hadden we geluk. In Kuantan aangekomen rechtstreeks naar het hotel gefietst welke we vooraf haden uitgezocht, maar niet geboekt, op internet. Een mooi hotel gelegen aan de rivier en plaats om onze fietsen te stallen. Het internet deed het niet en dat was volgens de dame achter de receptie al ca. twee weken het geval. Was wel direct door gegeven en wordt ook wel hersteld maar wanneer dat weet alleen Allah. Geen probleem zetten wij het wel wat later op de blog. Ook vadaag maar weer eens gepind in een groot winkelcentrum. Het was de bedoeling om wat euro's te wisselen maar het wisselkantoor was gesloten, vrijdag, dat is voor de moslims een zondag.
's Avonds heerlijk gegeten bij een Maleis - Indisch restaurantje om daarna nog even wat door de stad te wandelen.
Morgen zien wij wel weer waar we belanden. Kunnen niet de afstanden berekenen via Google maps maar hebben op de kaart van Maleisie de afstanden maar wat gegokt en kijken morgen ter plaatse wel waar we stoppen.

Dag 11 Kuantan - Dungun 141 kilometer - totaal 905 km.

Ietsje langer dan dat wij hadden gegokt maar een zeer afwisselende rit met zeezicht, brede wegen, hoge bruggen, industrieterrein, mooie natuur en een lekkere bewolkte dag met wind mee. Ontbijt gehad in het hotel en er was brood en een rooster en als beleg hadden ze een bakje warvan wij dachten dat het tamarinde spread was maar wat smaakte als bebogeen en dat was voor beide heeeel lang geleden dat wij dat hebben gegeten. Het eerste anderhalf uur was het erg rustig op de weg het leek wel zondag.
Wij reden ook langs de Petronas olieraffinaderij en aan beide zijden van de weg liep het complex kilometers lang door. In Dungun vonden we al snel een hotel en hopenlijk hebben ze hier internet wat werkt. Door het einde van de ramadan zijn erg veel eettentjes gesloten en was er vamdaag keus uit Pizza Hut, KFC en toch nog een lokaal eettentje waar wij heerlijke nassi hebben gegeten.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Corry Jansen:
    10 augustus 2013
    Hoi, leuk dat jullie bijzondere dingen hebben gezien, wat is bebogeen? Het lukt goed hoor met je tablet zo te zien kun je er nu mee lezen en schrijven, mensen veel plezier en ik kijk goed op jullie kaart waar jullie gaan varen en terug zijn in Thailand. groetjes Gerard en Corry
  2. Pieter Katje:
    11 augustus 2013
    Corry, Bebogeen is een smeerbaar mierzoet broodbeleg met caramelsmaak. Het tikken gaat redelijk maar je tikt makkelijker fout dus nog wat correctiewerk naderhand.
    Groetjes, Piet en Rineke