Dag 6. Taphan Hin - Bueng San Phan

29 november 2014 - Bueng Sam Phan District, Thailand

Vandaag 108 km gefietst en totaal deze trip 608 km.

De rit van vandaag ging door Thais landbouw gebied met enkele grote rijst-
loodsen langs de weg. Na een 25 km. fietsen kwamen wij wederom op wegnr. 11 om die een 30 km. te volgen totdat wij de afslag naar het Oosten, wegnr. 225 konden nemen. De 11 is hier echt een tweebaans dorpsweg en niet te vergelijken met het stuk tussen CM. en Lampang. Nadat wij het eerste stuk alleen maar vlakke weg hadden begon de weg die naar het Oosten loopt met enkele kleine klimmetjes uiteindelijk overgaand in een lekkere afdaling. Daarna was de weg weer vlak en een 20 km. voor onze eindbestemming voor vandaag moesten wij wederom enkele kleine klimmejes maken om de uitlopers van een paar bergen over te steken. Op deze weg veel landbouwverkeer die geoogste casave naar het verwerkingsbedrijf brachten evenals veel vrachtauto's met rooimachines voor rijst en suikerriet. Op het land zagen wij vandaag veel suikerriet, casave, rijst en enkele velden met zonnebloemen. De laatse 4 kilometer kregen wij nog een bui op onze knar en dus toch maar even de regenjackjes aan getrokken. Een hotel gevonden bij een kruispunt met de 21 en in de omgeving is in ieder geval een supermarktje en een paar eetstalletjes en dat is voor ons wel voldoende.