Dag 7. Bueng Sam Phan - Nong Nua Rawe

30 november 2014 - Nong Bua Rawe District, Thailand

Afstand vandaag 80 km. en totaal 688 km.

Vandaag onze rit vervolgd over weg nr. 225 richting Chaiyaphum. De tocht begon glooiend door een groot landbouwgebied met veel casave, rijst en suikerriet. Afgewisseld met grote verwerkingsbedrijven voor deze producten. Langs de weg werden veel tamarindes, meloenen en pompoenen aangeboden. Onderweg een aantal kleine dorpjes meestal bij een kruispunt. Na verloop van tijd werden de bergen hoger en onze snelheid een stuk lager. Vandaag voor de eerste maal deze rit een vakantiefietser tegen gekomen. Op de eerste hoge berg zagen wij wilde apen langs de weg. Uiteindelijk zijn wij twee bergkammen over gestoken om in Nong Nua Rawe aan te komen, waar wij een klein huisje gevonden hebben zoals je onderweg wel vaker tegen komt. Langs de weg in het dorp een kleine meloen gekocht voor 5 baht, bij de supermarkt het ontbijt voor morgen aangeschaft en in het plaatselijke restaurant heerlijk gegeten.

1. Corry Jansen:
    30 november 2014
    Hallo Piet en Rineke,
    Fijn dat jullie zo genoten hebben van deze rit. Leuk dat jullie al deze dingen zijn tegen gekomen zoals cassave, rijst en suikerriet en vooral de apen niet te vergeten. Het is wel super goedkoop een meloen voor 5 bath, toch? Is z’n huisje waar jullie hebben geslapen van een soort guesthouse, ik weet niet wat ik mij erbij voor moet stellen, sorry. Ik neem aan dat het van een hotel is maar misschien zit ik er helemaal naast. Luitjes op naar het volgende dorp, fietse en tot mails groetjes van ons.
  2. Pieter Katje:
    1 december 2014
    Corry, ikzal even een fotootje plaatsen van het huisje waar wij afgelopen nacht in hebben geslapen. Deze familie had 4 van deze huisjes op hun terrein staan. Ze zijn niet groot maar voorzien van een badkamertje en een kamer met bed(den) en soms nog een klein zitje. Meestal is er ook een koelkast en tv aanwezig.