Dag 5. Phitsanulok - Taphan Hin

28 november 2014 - Taphan Hin, Thailand

Vandaag 117 km. gefietst en dat brengt het totaal op exact 500 km.

Tot op heden gaat alles prima en geen lekke banden of andere mankementen gehad, laten we maar hopen dat dat zo blijft. En dan schrijft Ans dat wij op veel plaatsen de weg weten en juist dat maakt je overmoedig. Wij hadden gisteravond keurig op Google maps gekeken hoe wij vanuit het hotel naar Taphan Hin moesten rijden en tot de stad uit fietsen was vanmorgen geen probleem. Keurig bord gevolgd waarop de afslag naar Phichit stond en dat was de eerste stad op deze rit. Een paar kilometer na de afslag begonnen wegwerkzaamheden en daar hebben ze waarschijnlijk enkele borden voor verwijdert zodat wij na een dik uur fietsen slecht 2 kilometer dichter bij Phichit waren gekomen, ha ha ha. De rit was gepland op 100 km. en met een omweg bij Phitsanulok is daar 17 km. bij gekomen. Wij haden er mooi weer bij de zon scheen en boven de dertig graden en het grootste gedeelte voor de wind, dus wat wil een mens nog meer. Bij Phichit hebben ze krokodillen kwekerijen en je ziet daar veel beelden van die beesten. Niet ver voor Taphan Hin zagen wij een kleine plat gereden krokodil op de weg liggen. Dit was voor ons beiden de eerste platte krokodil die wij zagen liggen en geen idee hoe dat beest daar is gekomen.
Verder werden er onderweg gegrilde ratten uit het rijstveld aangeboden evenals veel gedroogde vis. Ook verschillende stalletjes gezien die pomelo's verkochten.
Morgen gaan wij onze reis weer vervolgen.

1. Ans:
    28 november 2014
    .......krokodillentranen...........
  2. Corry Jansen:
    28 november 2014
    Wat grappig dat gekke krokodillen beeld, zo zie je nog eens wat anders van Thailand. Fijn hoor dat tot nu toe alles voor de wind gaat. het was wel weer een eindje fietsen naar het volgende dorp, toch? Zo te zien hebben jullie heel goed weer, hier begint het aardig af te koelen, een koude noordelijke wind ja dan weet je het wel. Onze buren zijn van plan om te emigreren naar Spanje, zij hebben het laten berekenen dat het leven daar goedkoper is dan hier. Wij zijn benieuwd hoe het verder gaat. Luitjes fietse en tot contact, Groetjes van ons