Dag 8. Nong Nua Rawe - Chaiyaphum.

1 december 2014

vandaag 75 km. - totaal 763 km.

Vanmorgen gestart voor een kortere rit waarbij wij het voordeel hadden dat er nog hele stukken langzaam naar beneden gingen. Na verloop van tijd werd de weg glooiend en later compleet vlak. De zon hebben wij vandaag weinig gezien, veel bewolking en veel wind dus lekker koel. Onderweg ongeveer dezelfde producten op het land zien groeien als gisteren alleen nu met meer bananen plantages. Ook zagen wij meer landbouw mechanisatie bedrijven langs de weg en ook winkels waar men zaden en stekgoed verkocht. Doordat het makkelijker ging vandaag waren wij rond het middaguur al in Chaiyaphum. Dit is na Phitsanulok de eerste stad en dat na 380 km. Tussen die twee steden alleen erg kleine dorpjes. Wij zijn in een hotel nabij het centrum en daar zijn vele winkelstraten en een straatmarkt waar vrouwtjes veel soorten verswaren, zoals groente en fruit aan de man proberen te brengen. Vanavond heerlojk gegeten bij een restaurant op een binnenplein in de buurt van het hotel.

1. Ans:
    1 december 2014
    Als ik Chayaphum hoor, denk ik aan de velden vol met "thaise tulpen", witte of roze........maar die bloeien dan alleen maar in Juni.............Geniet van wat je allemaal ziet onderweg!
  2. Corry Jansen:
    1 december 2014
    Hoi, Nu weet ik wat voor soort huisjes jullie bedoelen om te overnachten. (groen) Hartelijk dank voor de Kerstkaart. Leuke reis hoor hebben jullie uitgeplozen. fietse en tot morgen als er internet is. groetjes van ons
  3. Charlotte:
    1 december 2014
    Geniet van jullie verhalen. Krijg weer zin om ook weer een tocht te maken . Leuke foto's ook. Genietse verder