Dag 9. Chaiyaphum - Prathai

2 december 2014 - Prathai, Thailand

Vandaag na 99 km gefietst en totaal 862 km.

Vanmorgen vertrokken met een bewolkte lucht en wind wat de hele dag niet veranderde. Uit voorzorg onze regenkleding maar zo ingepakt dat het snel te grijpen is. Gelukkig hebben wij het niet nodig gehad. Gisteravond in Chaiyaphum wel regen gekregen en op sommige plaatsen onderweg kon je aan de weg zien dat die ochtend daar regn was gevallen. Het gebied waar wij vandaag doorheen fietsten was, op het gezicht, welvarender dan de gebieden waar wij de dagen ervoor door fietsten. Erg veel suikerriet werd er verbouwd en dat wordt door de boeren in de omgeveing zelf naar de suikerfabriek gebracht. Allemaal keurig in de rij opstellen en wachten tot je aan de beurt bent om te lossen. Onderweg ook nog een foto gemaakt van een nieuw landbouwvoertuig welke bij de garage stond. De omgevng wa vandaag afwisselend met veel boomsingels langs de landerijen en af en toe een boom in het rijstveld. Tevens een groot stuk moeras gezien waar erg veel Typha's (stinksigaren) groeiden.

In Prathai gekomen gezocht om het hotel wat op Google maps staat en dat was niet meer in gebruik als hotel. Er stond wel een bord langs de weg waarop nog een hotel vermeld stond en wij daar ook maar even gekeken. Dit was echt het slechtste wat wij ooit hadden gezien. Daar laat je zelfs je hond niet slapen. In het voorbijgaan haden wij al een fietsenwinkel gespot en daar maar naar toe gereden en gevraagd of zij ook een ander hotel wisten. 2 km. buiten het dorp is een mooi nieuwig resort waar wij een huisje hebben gehuurd voor 1 nacht. Bij het huisje lag een lange tuinslang die aangesloten was op een kraan zodat wij de fietsen ook weer eens wat toonbaarder konden maken.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl