Dag 2. Lampang - Den Chai

25 november 2014 - Den Chai District, Thailand

Vandaag 96 km gefietst en totaal deze trip 204 km.

Dit was een van de zwaardere etappes deze trip. Vanmorgen zonder problemen Lampang uit gefietst. In de steden staat erg weinig aan gegeven hoe eruit te komen en op de juiste weg te belanden die je moet hebben. Soms een klein bordje op een lantaarnpaal maar als je eenmaal buiten de stad bent staan er wel grote borden. Wij zoeken het de avond vooraf maar even op google maps op en proberen dat te onthouden. Wij hebben geen gps of smartfone bij ons.
Het was vandaag veel klimmen geblazen en een enkele maal stond Rineke haar favoriete bord langs de kant van de weg . Dat bord staat er alleen maar als de afdaling van betekenis is en dan is het naar beneden zoeven om dan na een tijdje hetzelfde bordje maar dan met de auto omhoog tegen te komen. Onderweg waren ze aan het rijst dorsen wat in de zon hier geen makkie is. Verder de nodige kraampjes langs de weg waar vandaag veel paddestoelen te koop werden aangeboden. Meer naar Den Chai toe lagen bezems en citroentjes in de kraampjes.
Aan weg nr. 11 bij kilometerpaal 11, het lijkt wel carnaval, is een zeer grote liggende boeddha te bewonderen en voor ons het teken dat wij bijna bij de afslag naar onze eindbestemming van vandaag zijn. Den Chai zelf stelt weinig voor en is voor ons alleen een plaats om te overnachten.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ans:
    25 november 2014
    Dat wordt vast goed slapen!! En morgen gezond weer op........
  2. Charlotte:
    26 november 2014
    Hahahaha die bordjes met auto naar beneden zijn ook mijn favoriet. Wij zijn vandaag thuis gekomen