Dag 1. Hangdong - Lampang

24 november 2014 - Mueang Lampang District, Thailand

Vandaag gefietst 108 km.

Omdat Chiang Mai in een dal ligt moet je, welke kant je op gaat, altijd over een bergkam om ergens anders te komen. Betekent ook dat er niet veel wegen zijn die over de bergen gaan en dus de keus beperkt is. Om naar het Zuiden te gaan kun je zoals wij wel vaker gedaan hebben via Ban Hong, Li, etc fietsen maar dit maal hebben wij gekozen voor de kortere route en zijn via enkele kleinere wegen naar Lamphun gefietst om daar via de 11 naar Lampang te fietsen. Langs de hele weg is er een redelijke strook naast de weg waarop motoren en fietsers mogen rjden. Een paar bultjes waarvan er eentje was die redelijk te noemen is. Voordeel hiervan is wel dat er een mooie lange afdaling in het verschiet is als je omhoog ploetert.
Langs de weg de gebruikelijke stalletjes waar ze fruit verkopen en in deze tijd de eerste aardbeien. Ze waren nog niet rood genoeg en erg klein. Wij weten hoe de Thaise aardbeien smaken en dan te rauw en erg klein, nee laat maar. Ook werden er langs de weg een soort wespennesten verkocht waarvan wij sterk het vermoeden hebben dat die hand gemaakt zijn.

Bij Hang Chat is een grote markt, ook wel jungle marked genoemd, waar wij geluncht hebben om vandaar de laatste ca. 25 km. naar Lampang af te leggen. Dit stuk hadden we voor de wind en mede daardoor ging dit in een redelijk tempo. Al met al viel het fietsen over de 11 ons niet tegen en helemaal niet als je het gaat vergelijken met de hoofdweg die wij in Vietnam hebben gefietst.
In Lampang een hotel in het centrum van de stad genomen met grote kamers waar de fietsen zonder probleem in gezet konden worden.

1. Ans:
    24 november 2014
    Inderdaad, we hebben het hier altijd over " de bergen in" als we een uitstapje gaan maken. Met gemak spreken we daarover, omdat we dan de auto nemen..........
    Leuke ervaring over de 11!
    Groetjes, Ans.
  2. Corry Jansen:
    24 november 2014
    Hoi, ja die bergen vonden wij wel makkelijk met de auto, op de fiets is het toch iets anders. Hopelijk nog geen lekke banden. Het lijkt mij toch wel een beetje eng op de 11 omdat sommige auto's daar toch erg hard rijden. Luitjes fietse. Groetjes van ons