Dag 37

5 september 2013 - Nakhon Sawan, Thailand

Chai Nat - Nakhon Sawan 69 km. Totaal 3088 km

Vandaag via de weg nr. 1 naar Nakhon Sawan gefietst. Het eerste stuk was lekker rustig met een brede strook naast de weg om op te fietsen. Onderweg wederom grote vlaktes met rijstvelden en suikerriet en tevens enkele zeer grote loodsen die ze gebruiken voor de rijstopslag. Op het laatste stuk was het drukker maar nog prima te fietsen op een brede strook langs de andere banen. Omdat wij niet ver hebben gefietst vandaag waren wij vroeg in de stad en daarom eerst maar eens rustig om een hotel gezocht. Nadat wij een keus hadden gemaakt eerst maar gegeten om daarna in te checken.
's Middags een wandeling gemaakt omdat wij het beginpunt van de rivier Chao Phraya wilden proberen te vinden. In Nakhon Sawan komen de Ping en de Nan rivier samen en vormen daar het begin van de Chao Phraya rivier die bij Bangkok in zee uitmond.

Verder is dit een grotere maar ook veel levendiger stad dan Chai Nat. Daar was het na 6 uur 's avonds een dooie boel en het meeste gesloten. Wij hebben hier vanavond lekker gegeten en fietsen morgen richting Phitsanulok. Dit is via de 117 recht naar het noorden en een vrij lange rit met geen plaatsen van betekenis tussen deze twee steden.

1. Ans:
    5 september 2013
    En is het gelukt de samensmelting der rivieren te vinden?
    Vol gas morgen over die snelweg!
  2. Pieter Katje:
    5 september 2013
    Is gelukt te vinden en de foto is hier geplaatst.
  3. Ina:
    6 september 2013
    Hoi Fietsers,
    Jullie hebben de vaart erin hoor. Wat een lange trajecten leggen jullie af. groeten Arend en Ina