Dag 35 - Dag 36

4 september 2013 - Chainat, Thailand

Kamphaeng Saen - Suphanburi 80 km. Totaal 2912 kilometer

Vandaag een kortere rit dan gepland omdat wij gisteren al een stukje hadden gedaan wat voor vandaag was bestemd. Eerst hebben wij de doorgaande weg naar Suphanburi een kilometer of 20 gevolgd waarna wij zijn afgeslagen en via kleinere wegen naar deze stad zijn gefietst. Onderweg was het vlak en afwisselend wat betreft de producten die worden geteeld. Wij hebben rijstvelden en rietsuikerplantages gezien evenals een lychee kwekerij. Verder enkele vis kwekerijen en visvijvers waar je tegen betaling mag gaan vissen. Voor de middag aangekomen in Suphanburi en daar eerst maar even lekker gegeten. Tijdens ons korte ritje door een gedeelte van de stad hadden wij al een hotel zien staan zodat wij na het eten daar eerst maar naar toe zijn gefietst om te vragen of ze een kamer voor ons hadden en wat de ksosten daarvan zijn. Prijs was goed en op onze vraag waar wij de twee fietsen konden stallen werd ons keurig mede gedeeld dat het wel in de kamer kon die groot genoeg is. De kamer is inderdaad groot genoeg en de fietsen staan nu voor het raam op de zesde etage, van het uitzicht op het lager gelegen zwembad te genieten.

Suphanburi - Chai Nat 107 km. Totaal 3019 kilometer

Na een zeer goed ontbijtbuffet vanochtend vertrokken naar Chai Nat. Onderweg uitgestrekte rijstvelden , suikerriet plantages en langs de hele weg redelijk veel bebouwing. Het laatste stuk hebben wij langs een kanaal gefietst en dat gebeurd in Thailand niet zo vaak. Al van verre staat vermeld dat er een vogelpark in Chai Nat is en bij binnenkomst van de gelijknamige provincie zie je om de paar kilometer een zeer grote betonnen vogel in de middenberm staan. Tijdens het stukje door de stad fietsen om een hotel te zoeken bleek dat ze ook verschillende lantaarnpalen en de straatnaambordjes van vogels hebben voorzien.

1. Ans:
    4 september 2013
    A mai, als dat zo doorgaat zijn jullie in het weekend al thuis!?
    Veel plezier, Ans.