Dag 30. Saraburi - Singburi

23 december 2014

Vandaag was de rit 85 km. en totaal 2471 km.

Vanmorgen met tegenwind vertrokken uit Saraburi om het eerste stuk via weg nr. 1 te fietsen en verder te gaan op weg 311 die ons in Lopburi bracht. Onderweg naar Lopburi bij een dorp veel stenen verwerkingsbedrijven wat de bergen daar een ander aanzicht heeft gegeven. In Lopburi gekomen vielen een paar dingen op, enkele zeer grote rotondes en je fietst door het centrum bij de apenwat langs waar heel veel apen leven en tussen het verkeer door hollen. Zijn daar niet gestopt om het risico van graaiende apenklauwtjes in onze tassen te voorkomen. Als je gewoon doorfietst heb je er geen last van en lopend kun je er gerust foto's van maken. Hierna de laatste ca. 30 km. naar Singburi waar wij het hotel, wat wij hadden uitgezocht, al zagen staan toen wij de brug over fietsten. Eerst maar even in de stad gegeten en daarna naar het hotel om een kamer te boeken. Wij hebben een mooi uitzicht over de rivier en een grote kamer waar de fietsen in mochten staan.