Dag 29. Pakchong - Saraburi

22 december 2014

Wij zijn vandaag 80 km.naar Saraburi gewaaid en afgedaald en totaal nu 2386 km afgelegd. Het waaide vandaag erg hard en wij hadden grotendeels wind mee plus dat het vandaag veel dalen was waardoor wij vroeg in Saraburi waren. Onderweg erg veel cement industrie. Ook werden wij aangehouden door een man die Rineke een oranje veiligheidsvest met reflecterende strepen gaf waarmee ze beter opvalt op de weg. Om voor de kerst nog thuis te zijn overwogen om met inferieur airlines naar CM te gaan. Gezien de staat van het vliegtuig maar besloten om verder te fietsen. Iets verder stond een enorme Chinese buddha langs de weg met een tijger er bij. In Saraburi zoeken naar een hotel, wat nog tegen viel. Een man gevraagd op straat en die wist wel een hotel, ver weg, maar we mochten ook wel bij hem thuis slapen. Het vriendelijk aanbod maar afgewezen. Uiteindelijk een hotel gevonden waar ze wel een kamer wilden verhuren. In Saraburi komen de wegen 1 en 2 bij elkaar en ze hebben in de stad een mooi verkeersplein gemaakt waar wij over de bovenste rijbaan moesten om in de stad te komen. Jammer voor de mensen daar dat die weg, naar Bangkok, dwars door de stad loopt.

1. Corry Jansen:
    22 december 2014
    Groot gelijk om toch maar te gaan fietsen, het vliegtuig ziet er erg oud uit. Nog een paar dagen fietsen nu dat lukt jullie wel, toch. Groetjes van ons.