Dag 28. Nakhon Ratchasima - Pakchong

21 december 2014 - District Pak Chong, Thailand

vandaag 96 km. - totaaal 2306 km.

Vandaag was het een minder interessante rit omdat wij grotendeels op wegnr. 2 hebben gefietst om een kilometer of 10 voor Pakchong een zijweg te nemen die ons naar onze eindbestemming van vandaag leidde. Het was zondag en daardoor misschien minder druk op de 2 maar er was toch redelijk veel verkeer. Wel was er een brede strook naast de weg met mooi strak asfalt waar het prima fietsen was. Er stond wel een mooie tempel langs de weg waar wij een foto van hebben gemaakt. Jammer voor de stroomdraden maar het is niet anders. Er werd hier veel aardewerk en steen in allerlei vormen en formaten te koop aangeboden. Na een paar uurtjes fietsen zagen wij enkele bergen en een paar lekkere klimmetjes wisselden de vlakke ritten van de laatste dagen weer even af. Op de hoogste klim boven gekomen zagen wij dat er een groot waterreservoir was. Het was wat heiig bij het meer en de bergen. De afdalng hierna was lekker lang en de weg was daarna heuvelig. Een kilometer of 5 voor Pakchong onze derde lekke band van deze trip gehad en maar hopen dat dat de laatste was van deze reis.