Dag 28

27 augustus 2013 - Mueang Chumphon District, Thailand

Lamae - Chumphon 108 km. totaal 2277 kilometer

Het is vandaag dat wij precies 4 weken onderweg zijn en na een minder fraaie rit zijn beland in Chumphon, waar wij in een hotel verblijven waar ze wifi hebben en dat ook werkt. De rit vandaag ging over weg nr 41 en dat is de oostelijke hoofdweg naar het noorden. In Chumphon komen de oostelijke en westelijke hoofdwegen naar het noorden samen en gaan dan als 1 weg verder. Dit is het smalste deel van Thailand en zodoende is er weinig keus in wegen. Wij hadden vanmorgen nog een kilometer of 20 via een rustiger weg kunnen rijden maar moesten daarvoor een 10 kilometer omrijden en dus zijn wij gelijk maar naar de hoofdweg gefietst. Onderweg vele stalletjes gezien waar men fruit verkocht maar verder was het een beetje saaie rit. In de stad was een soort avondmarkt voor groenten en fruit en hier hebben wij bij de mevrouw op de foto een kilo heerlijke Rambuthans gekocht voor 15 baht. 's Avonds in de stad op een pleintje lekker gegeten en nog even wat drinken gekocht voor vanavond.

1. Corry Jansen:
    28 augustus 2013
    Hoi Piet en Rineke, Jammer dat het een saaie route was, maar een kilo rambuthans voor 15 bath wil ik hier ook wel kopen, ha, ha. Als ik jullie reisverslag lees gaat het eigenlijk best wel goed, toch? Wij hebben respect, respect voor jullie hoor. luitjes fietse en tot het volgende reis verslag. groetjes Gerard en Corry