Dag 29

28 augustus 2013 - Bang Saphan District, Thailand

Chumphon - Bang Saphan 119 km. totaal 2396 kilometer

Vandaag konden wij weer wat kleinere weggetjes kiezen om naar ons eindpunt te fietsen. Gisteravond goed gekeken hoe uit Chumphon te komen om op de juiste weg te belanden. Wonderwel hadden wij dat goed onthouden en zonder ons te verrijden zijn wij naar de juiste weg gefietst. Dit fietst wel een stuk aangenamer, niet te veel verkeer en een mooie golvende weg met veel natuur aan beide kanten. Probleem is dat op de kleine wegen nagenoeg ieder gehucht wordt aan gegeven maar die staan nu net niet op onze kaart en google maps. Bij 1 dorpje moesten wij echt vragen welke kant Bang Saphan uit was en dan is het makkelijk dat je wat Thais spreekt en verstaat. Wij moesten de weg volgen tot het vliegveld en het bleek dat je gewoon door de poort het vliegveld op moest fietsen om daar weer een weg te nemen die om een natuurgebied voerde. Uiteindelijk kwamen wij een bord tegen waar Bang Saphan vermeld stond. Deze weg gevolgd en die bleek nagenoeg langs de kust te lopen met af en toe zeezicht. Wij zijn uiteindelijk aan gekomen bij een mooi resort direct aan zee. Onze luxe bungalow heeft zelfs zicht op zee. Ze hebben hier een mooi strand maar wij hebben er niemand gezien.