Dag 26 - 27

20 december 2014 - Nakhon Ratchasima, Thailand

Dag 26. Surin - Lamplaimat 89 km. en totaal 2101 km.

Vandaag wederom weg nr. 226 gevolgd, die een paar honderd kilometer lang is, om tot onze stopplaats van vandaag te komen. Opnieuw veel rijstland maar nu ook afgewisseld met grote velden suikerriet. Gezien de vele stalletjes met sjalotjes en knoflook wordt die ook in deze omgeving geteeld. Tevens enkele kraampjes met verschillende soorten meloenen en guave. De weg varieerde vandaag nogal in de breedte, soms vierbaans met een brede fietsstrook en dan weer tweebaans met een smalle fietsstrook. Bij Buriram langs het voetbalstadion en het nieuwe circuit gereden waar ons nog een vrachtwagen met auto's tegemoed kwam met 8 wagens er op die daar waarschijnlijk gingen rijden. Ook in deze omgeving nog een leuke heuvel over, een twee kilometer klimmen, om daarna naar beneden te rijden en geen bult meer tegen te komen. Het zal de bult van Buriram wel zijn. in Lamplaimat gekomen was het groter dan wij hadden gedacht. Er is een hotel maar in het gebied er omheen is momenteel kermis en gezien de daar uitgestalde geluidsboxen leek het ons verstandiger om maar wat verder te rijden en daar op zoek te gaan. Klein resortje tegen gekomen en daar een kamer gehuurd redelijk ver weg van het feestgedruis.

Dag 27. Lamplaimat - Nakhon Ratchasima

De rit van vandaag was 109 km. en totaal 2210 km.Op weg naar Nakhon R. kon je echt merken dat je weer meer in de bewoonde wereld kwam. Je fietste nu niet meer door de rijstvelden maar nu meer bomen langs de weg en door meerder dorpjes gekomen. Hoe dichter wij bij Nakhon kwamen hoe drukker het werd met verkeer want het is 1 van de grotere steden van Thailand. Onderweg ook meer diversiteit aan gewassen op het land zoals sojabonen, casave en suikerriet.op kleinere percelen dan de voorgaande dagen. Gisteren nog even berekend hoeveel kilometer het nog naar Chiang Mai is en dat is om en nabij de 1000 km. dus niet met de kerst in Chiang Mai.

1. Corry Jansen:
    20 december 2014
    Het einde van de fietstocht is in zicht nog 1000 kilometer, voor jullie een peulenschilletje denk ik. Ongeveer nog 10 dagen fietsen? Vinden jullie het erg om met kerstmis nog niet terug te zijn in Chiangmai? Ik vroeg vorige keer wat de temperatuur is bij jullie en ja hoor ik had de mail verzonden en zag ik het staan op jullie blog stom, stom. Hebben jullie nog lekke banden gehad, ik hoop van niet, volgens mij hebben jullie wel weer genoten van deze fietstocht. Hier is de temperatuur 13 graden en heel veel regen en wind, niet fijn. Als het vriest en de zon is aanwezig, vind ik het weer beter. Laat Gerard het niet horen die wil elke dag wel terug naar Chiangmai. Luitjes fietse, het grootste deel zit erop. Groetjes van ons
  2. Ans:
    20 december 2014
    ......met de Kerst thuis........? Nog 4 dagen en 1000 km........?
    Zet die fietsen af en toe maar gewoon in de bus, vinden wij niet erg.......! Mooie dagen nog gewenst en take it easy, want het is hier 's nachts ook maar 13 graden!