Dag 23. Sirindhorn - Ubon Ratchathani

16 december 2014 - Ubon Ratchathani, Thailand

Vanmorgen het landelijk gelegen resort via het zandpad en vergezeld van de honden weer verlaten om 79 km te fietsen naar onze eindbestemming voor vandaag. Waarmee de totaal tellerstand op 1822 km. is gekomen. Wederom langs het meer bij Sirindhorn gefietst en dat is toch wel zeer groot hoor. Het meer van Phayao is daar maar klein bij. In het meer hebben ze vaste stellages gemaakt met netten voor de vis vangst. Uiteraard ontbreken de bijbehorende drijvende visrestaurants niet en worden er langs het meer bij diverse stalletjes gedroogde visjes verkocht. Vandaag was er behoorlijke wind maar wij hadden het geluk dat wij daar over het algemeen voordeel van hebben gehad. Over een lange brug voor Ubon hadden wij zijwind waarbij het goed opletten was. Onderweg veel omgewaaide aankondigingsborden en verschillende malen verloor er iemand wat uit de bak van de pick up truck. In Ubon dit maal een ander hotel genomen, wat wij verleden week al hadden gezien. Vanavond heerlijk eten bij een zeer goed restaurant waar wij verleden week ook hebben gegeten en toen was het uitstekend. Dus maar hopen dat het open is vanavond. Morgen beginnen wij aan een gedeelte op de terugreis waar wij nog nooit hebben gefietst.