Dag 22 Pakse - Sirindhorn

15 december 2014 - Tambon Nikhom Lamdom Noi, Thailand

Vanmorgen na een ontbijt met stokbroodjes vertrokken om 70 kilometer verder weer in Sirindhorn te komen waarmee de kilometerstand dan op 1743 km. is gekomen. Dit is dezelfde weg die wij ook op de heenreis hebben gefietst en dat zal morgen ook het geval zijn om dan een ander route te volgen naar huis. De eerste 45 kilometer vandaag moesten wij nog aan de rechterkant van de weg rijden. Bij de grens geen problemen en na de normale formaliteiten onze stempeltjes weer in onze paspoorten gekregen. Vanaf daar was het weer aan de linkerkant van de weg rijden en die was heuvelig. Wij zagen aan de andere kant twee jongens die naast de fietsen liepen omdat ze voor hun te steil waren. In het dorp gekomen eerst gegeten en daarna naar hetzelfde resortje waar wij verleden week ook zijn geweest. Het is oud en ligt ver van de weg af maar wij kunnen 's avonds makkelijk naar een restaurantje en de 7eleven lopen. Een kilometer of 5 verder zijn ook nog twee resorts maar daar is verder niets in de buurt.

Voor Ans no even: Wij hebben daar niet met dolfijnen gezwommen. Je zit in een longtailbootje te wachten tot ze zich boven water laten zien om te ademen. De mekong is bij de watervallen volgens wikipedia een 20 km. breed. Heb ergens anders gelezen dat het 10 km. is, dus zeg het maar. Als je googeld op 4000 islands laos komt er een boel informatie langs.

1. Corry Jansen:
    15 december 2014
    Hoi, wat hebben jullie weer veel gezien in deze fietstocht. Nu nog de laatste kilometers, op naar Chiangmai. Dit is een kort berichtje we zijn druk. Groetjes van ons