Dag 24. Ubon Ractchathani - Sisaket

17 december 2014

Vandaag 73 km. gefietst en totaal 1895 km.

Gisteravond troffen wij een geopend restaurant aan en hebben daar wederom heerlijk gegeten. Het waaide vanmorgen nog steeds hard en het was voor de Thaise mensen koud, 19 graden, die liepen met de jas aan en muts op maar wel met blote voeten in de flip flops. Vandaag was dankzij de harde wind, die wij in de rug hadden, een snelle rit en wij waren dan ook al vroeg in Sisaket. De weg was prima met een mooie strook naast de rijbaan om op te fietsen. Veel rijstvelden waar ze de rijst al van hebben geoogst en waar ze de overgebleven stoppels hadden gemaaid en daarvan strobaaltjes geperst. Eigenlijk maar op 1 plaats een rij kramen gezien waar ze fruit, gegrilde kip en andere eetbare dingen verkochten. Een waterbuffel met enorme horens stond op een stukje ongebruikt rijstland. De laatste ca. 10 kilometer is er nog een meneer uit Sisaket met ons mee gefietst. Tijdens onze wandeling door de stad zagen wij een leuke fiets met hulpmotor en een fiets met cardan aandrijving.

1. Charlotte:
    17 december 2014
    Ook hier is het frisjes. Vandaag op de brommer weggeweest en de hele tijd mijn jasje aangehad. Komt nog meer kou aan . Geluk dat jullie de wind in de rug hadden. Goede rit verder
  2. Corry Jansen:
    17 december 2014
    Lachen met de fiets met hulpmotor, wel knap gemaakt, maar dan is de vraag kun je er ook mee fietsen?????, hebben jullie jassen bij je. Op dit mo ment is het hier 10 graden dat wil zeggen dat de kou wel mee valt. Fietse en groetjes van ons.
  3. Pieter Katje:
    18 december 2014
    Ja Corry je kunt er mee fietsen maar gezien de aard van de gemiddelde Thai zal dat weinig voorkomen als het motortje werkt. Geen jasen bij ons, wel beide een vest.