Dag 18

19 augustus 2013 - Sungai Petani, Maleisië

Gerik - Sungai Petani 105 km Totaal 1464 km.

Het eerste stuk vandaag was weer veel klimmen door de bergen maar daar staat tegenover dat het een geweldige mooie omgeving was om doorheen te fietsen. Dit maal kortere klimmetjes en verschillende afdalinkjes. Aan beide zijden van de weg waren bossen waar je de apen kon horen gillen en in de bomen zag zitten.Na een dikke twee uur fietsen kwamen wij bij een parkeerplaats waar een restaurant is en wij zodoende ice koffie konden kopen en tevens een fles gekoeld water om de bidons bij te vullen.
Daar eens op ons fietscomputertje gekeken en wij hadden toen een 30 kilometer afgelegd. Klimmen gaat niet zo snel maar daarna is er meestal een afdaling en ook hier gingen wij kilometers achtereen naar beneden zonder te hoeven trappen. Op een gegeven moment na een kilometer of 50 -60 kon je echt zien dat je weer aan de andere kant van de bergen kwam met o.a weer palmenplantages en nagenoeg vlak tot aan Sungai Petani, wat aan ze ligt. Een rondje stad gefietst om een hotel te vinden maar in deze stad viel dat tegen, niet veel aanbod. Toch nog en hotel gevonden waar onze fietsen mooi achter het hek gezet konden worden. Vanaf hier weer naar het Noorden richting Thailand.