Dag 12

12 augustus 2013 - Kuala Terengganu, Maleisië

Dungun - Kuala Terengganu 85 km - totaal 990 km.

Weer de weg langs de zee gevolgd waarvan een stuk splinternieuw asfalt wat lekker fietste en voor de wind. Langs de weg veel kraampjes met mais, meloen en sticky rice ( stukken bamboestengel gevuld met rijst en geroosterd boven een vuur}
Bij de plaats Marang was er een mooie boulevard met picknick tafeltjes en bankjes, keurig overdekt en niet te vergeten de vele kraampjes waar men souveniers en eten verkochten. Een 15 kilometer na Marang reden wij Kuala Terengganu binnen, een redelijke stad. Nabij het centrum een hotel gevonden waar de fietsen binnen mochten staan. Kamer in het hotel is klein maar wel net gerenoveerd en schoon.
's Avonds wat door de stad gelopen en gegeten bij een lokaal Chinees restaurant.
Besloten om hier maar een dag extra te blijven zodat wij op ons gemak nog even de stad konden gaan bekijken. Op de lokale markt veel schildpad eieren te koop gezien terwijl in dezelfde stad een project hebben om de schildpadeieren te beschermen waar ze veel promotie voor maken. Bij ons komt het allemaal een beetje dubbel over.
Morgen gaan we nog een ritje naar het noorden fietsen voordat we dan aan de oversteek van oost naar west Maleisie beginnen.

1. Ina:
    12 augustus 2013
    Hoi fietsers,
    Schildpad eieren hebben wij daar niet gezien. Waarschijnlijk waren wij niet op de juiste tijd. Wel lagen er op de vismarkt veel kleine schildpadjes (beschermd) te koop. Voor de bevolking een delicatesse. vonden wij ook zo dubbel. Nog veel fietsplezier groeten Arend en Ina