Dag 12 en 13 Yasothon - Ubon Ratchathani

6 december 2014 - Ubon Ratchathani, Thailand

Vandaag 108 km. gefietst en totaal 1159 km.

Op de feestelijke dag van gisteren vertrokken uit Yasothon om via weg nr. 23 na 108 km. aan te komen in Ubon Ratchathani. Ook wij waren benieuwd welke festiviteiten wij vandaag te zien zouden krijgen. De eerlijkheid is dat het slechts 1 braderie was in een dorpje een 20 km. vanaf Yasothon. Verder helemaal niets, zelfs geen extra vlaggen.
In de avond door Ubon gewandeld en ook daar niets gezien, ook geen vuurwerk. Wij haden verwacht iefs meer tegen te komen maar helaas. De rit van gisteren verliep soepel en er was weinig verkeer op de weg die voor het grootste gedeelte een mooie brede zijstrook heeft waarop prima te fietsen is. Langs de weg stond bij een tempel een erg grote boeddha die je van verre al kon zien. In de stad een wel heel speciaal hotel gevonden in een kollosaal gebouw waarin het Ubon Ratchathani Cultural center is gevestigd en waar ze tevens kamers verhuren. De prijs, 750 thb, was lager dan wij hadden verwacht en hier voor twee nachten geboekt. Vanmorgen door de stad gewandeld en nog een brandweerwagen op straat gespot die zo uit het brandweermuseum lijkt te komen. Vandaag voor de eerste maal in Thailand een medisch team op een grote motor met sirene zien rijden. In Nederland zie je dit wel vaker maar wij hadden dit in Thailand nog nooit gezien.

1. Corry Jansen:
    6 december 2014
    Inderdaad een brandweerauto uit het jaar 0. Wel leuk om te zien. Het gaat heel goed met jullie fietstocht, toch? Wat een goedkoop hotel hier moeten er meer van zijn. Groetjes van ons.
  2. Ina:
    7 december 2014
    Hoi fietsers,
    zelfs in Spanje en Marokko was de jarige op tv te zien. (Oude foto's) Vorig jaar zag de vorst er niet goed uit, ik dacht niet dat hij zijn volgende verjaardag zou halen. Toen hebben wij ook geen feestelijkheden gezien. Alleen brandende kaarsjes bij de gesloten winkeltjes, Fijne fietstocht. Groeten Arend e Ina