Dan Sai - Loei

24 februari 2014

Vandaag 90 kilometer gefietst en daarmee komt de kilometerstand op 653 km.

De eerste 15 kilometer vandaag duurden lang, het was bult op en af en er waren enkele die best pittig genoemd mogen worden. Na dat eerste stuk werd de weg golvend en wel te fietsen voor ons beiden en als klapper de laatste ca. 25 kilometer die een lange afdaling is met af en toe een vlak stuk er in en enkele korte klimmetjes.
Al met al was het wel een mooie rit met veel afwisseling onderweg. Wij waren nog niet zo heel lang onderweg toen wij langs een bedrijfje kwamen waar ze grote waterpotten
maken en die men hier nog gebruikt om de watervoorraad in op te slaan. Na een 25 -30 kilometer fietsen was er een groot gebied waar men tuinplanten kweekt en dat was een fleurig gezicht. Het is daar ongeveer op het hoogste punt waar wij vandaag geweest zijn en omdat het daar koeler is een prima gebied voor deze kwekerijen. Ook enkele kwekerijen met Dragon fruit gezien maar deze droegen geen vrucht momenteel. Een enkele palmolie kwekerij tegen gekomen maar deze waren niet zo groot als die wij in het zuiden tegen zijn gekomen. Meer naar Loei toe lag broom, een grassoort, te drogen langs de kant van de weg en hier maakt men vegers van. In dit gebied ook ananasvelden gezien. Onderweg uiteraard ook weer vele verkoopstalletjes langs de weg die nagenoeg allemaal hetzelfde proberen te verkopen zodat de spoeling erg dun is. Meer in de buurt van Loei enkele kraampjes met ananassen.
Onderweg in een bergdorpje een kleine lunch gehad van sate van kip. De smaak was prima maar vlees zat nagenoeg niet aan de onderste eindjes van een kippenpootje.

In Loei aangekomen probleemloos naar het vooraf uitgezochte hotel gereden en daar hebben ze een goede internetverbinding zodat er nu weer wat foto's ge-upload konden worden.