dag 6

5 augustus 2013 - Singapore, Singapore

Vandaag een uitstapje gemaakt naar Singapore. Dit keer niet op de fiets maar met de bus en taxi. In Johor Bahru door de immigration bij het vertrekpunt van de bus en vandaar de brug over tot de douane van Singapore. Hier de bus uitstappen door de grenscontrole om daarna weer in de bus te stappen. Bij vertrek was het droog maar over de brug kregen wij echt Singaporiaans weer, regen en waren wij blij dat we niet op de fiets waren. In Singapore, waar het minder was gaan regenen en later zelfs droog werd, Chinatown bekeken en dit is in groot contrast met de enorme nieuw en hoogbouw er om heen. De huizen en winkels in dit gedeelte zagen er allemaal erg goed onderhouden uit en door alle kleurtjes was het een fleurig geheel. Hier vandaan een taxi genomen die ons naar Little India heeft gebracht waar we nog even hebben rondgewandeld voor we van hier weer de bus naar Johor Bahru in Maleisie hebben genomen. Wat wel leuk is dat de buskaartjes hetzelfde kosten, in Maleisie was dat 220 Ringgit en in Singapore 2,20 Dollar. De Singaporese dollar is echter wel ca. 2.5 keer zoveel waard dan de Ringgit. Maar ja ze verdienen in Singapore ook meer dan aan de andere kant van het water.
Morgen weer deze stad uit fietsen en een kort tripje naar het oosten.