Dag 39 - Dag 40

8 september 2013 - Thoen District, Thailand

Phitsanulok Oud Sukhothai 75 km. Totaal 3305 kilometer

De rit van vandaag begon met donkere wolken. Het geluk was aan onze zijde en wij hebben wederom geen regen op ons hoofd gekregen, wat ons zelf eigenlijk ook verbaasde. Het was een mooie tocht met veel rijstvelden met boomwallen en vandaag ook veel ooievaars in en bij de rijstvelden. Er is voor hun veel voedsel te vinden in deze moerassige omgeving. Door de stad Sukhothai gefietst waar wij veel dingen weer herkenden van vorige bezoeken. Op de weg naar Oud Sukhothai bij een groot restaurant lekkere padthai gegeten. Niet ver daar vandaan een hotel gezien welke wel een kamer voor ons had. De oude historische hoofdstad van Thailand, waar al eens een bezoek aan gebracht hebben, is hier ongeveer een kilometer of 4 vandaan.

Oud Sukhothai - Thoen 126 km. Totaal 3431 kilometer

De rit van vandaag was erg afwisselend en mooi over kleinere wegen. Als eerste fietsten wij rond en door het historical park in Sukhothai om vervolgens een 70 kilometer langs een mooi landschap te rijden met veel rijstvelden en op de achtergrond bergen. Hierna begon de weg heuvelig te worden met hier en daar een pittig klimmetje. Eigenlijk fietsten wij vanaf het begin langs de buien en in de bergen aangekomen was het raak. Dit was onze eerste regenbui tijdens het fietsen op deze hele trip. Gelukkig stonden er langs de kant enkele niet in gebruik zijnde stalletjes die ze gebruiken voor de fruit verkoop en daar konden wij onze fietsen en ons zelf onder dak brengen. Na een kwartiertje was het weer droog en hebben wij onze weg vervolgd. Er bleek nog een langere en steilere klim in te zitten en na die klim was het bijna een 12 kilometer afdalen naar Thoen, waar wij nu in een guesthouse verblijven.