Dag 32. Nakhon Sawan - Kamphaeng Phet

25 december 2014

Vandaag 133 km. gefietst en totaal nu 2714 km.

Op deze eerste kerstdag vanmorgen Nakhon Sawan uit gefietst waar de kinderen gewoon naar school moesten maar waar wel kerstliedjes uit de luidsprekers bij een school galmden. Verder is het voor de meeste mensen hier een gewone werkdag, hoewel er ook een aantal mensen vakantie heeft. Wij zagen vandaag toch diverse auto's met veel bagage op het dak, op een imperial of niet. Als wij zagen hoe het er soms op zat verbaast het ons dat dat allemaal het einde van de rit gehaald heeft. Vandaag waren het kippen aan de gril onderweg, fruitstalletjes met guave, bananen, kokosnoten en meloenen. Verder een kraampje met allemaal benodigdheden voor Thai boxing. De nieuwe rijst is hier al weer gezaaid en geplant en dat heeft direct een mooier uitzicht. Wij hebben onderweg ook al veel dingen vervoerd zien worden op auto's en vandaag kan er weer een nieuwe aan toegevoegd worden, Struisvogels. De auto haalde ons in en dan snel het cameraatje uit het tasje aan het frame pakken inzoomen en maar hopen dat het wat beworden is. Plaats de foto hier wel maar de auto eigenlijk al te ver weg. Het oorspronkelijke plan voor vandaag was om naar Khlong khlung te fietsen wat een 85 km. is vanaf Nakhon Sawan. Het ging lekker en maar besloten om het ritje van morgen er aan vast te plakken zodat de afstand vandaag wat groter is geworden. Wij gaan morgen naar Tak en blijven daar een dagje langer om dan zondag richting Thoen te gaan.

1. Corry Jansen:
    26 december 2014
    Jullie hebben op eerste kerstdag toch aardig wat gezien en jullie zijn gezond bezig, hier eten de meeste mensen veel te veel met deze dagen, het was belachelijk in de supermarkten. rijen, rijen en nog eens rijen mensen bij de kassa. Luitjes fietse en veel plezier met de laatste kilometers. groetjes van ons