Chiang Khan - Sangkhom

26 februari 2014 - Kaeng Kai, Thailand

Vandaag de eerste rit gemaakt die geheel langs de Mekong rivier gaat, afstand 107 kilometer en daarmee komt de totaalstand op 818 kilometer.
De weg was nagenoeg vlak en we fietsten stroomafwaarts dus meer naar beneden dan omhoog. Wij hebben deze weg wel eens met de auto gereden en nu viel het ons op dat er een boel dingen zijn die destijds volkomen aan ons voorbij zijn gegaan. Op de stukjes grond tussen de weg en de rivier wordt van alles gekweekt, niet erg grote percelen maar wel erg veel variatie in de verbouwde gewassen. Zoals op de foto's is te zien wordt er ook tabak geteeld en bijna ter plaatse gedroogd, versneden en daarna weer verder drogen in de zon gewoon langs de kant van de weg. Verder werd er Casave geteeld en geoogst, katoen, Mango, longan, heel veel bananen, tamarinde, papaya, sinaasappels, mais en rubberbomen, waarvan de latijnse naam trouwens hevea is. Al met al veel afwisseling onderweg. Vanavond het dorp in geweest om wat eten te kopen en wat broodjes voor morgenvroeg zodat we dan gelijk aan de etappe naar Nongkhai kunnen beginnen.