Dag 3

2 augustus 2013 - Batu Pahat, Maleisië

Vandaag naar Batu Pahat gefietst, 113 kilometer, zodat ons totaal nu op 257 kilometer staat. De weg was vlak en de eerste 50 kilometer hadden we voor de wind, daarna zijwind.Wederom veel palmolie plantages waarvan er 1 gerooid werd door machines die gelijk de gerooide stammen in plakjes sneden. Het erste gedelte van de tocht tot Muar was vrijwel onbewoond. Daarna was er veel meer bebouwing en dorpjes met veel nieuwbouw en mooie vrijstaande huizen. Ons viel op dat er tot nu toe bijna geen honden zijn in vergelijking met Thailand. Aangekomen in Batu Pahat vrij snel een hotel gevonden met een moie nieuwe kamer.

1. Corry Jansen:
    2 augustus 2013
    Hoi, jullie gaan goed met al zoveel kilometers in de benen, toch. Konden jullie niet een paar rambutans plukken wij weten hoe lekker ze zijn. Grappig z'n VOC schip wisten jullie het dat dit schip hier lag? Het lijkt mij ook een hele ervaring om die palmoliepalmen te zien, ik weet eigenlijk niet of ze ook in Thailand staan. Hier is het een heerlijke temperatuur 33 gr. van mij mag het zo blijven tot december, ha, ha. Ik vind jullie reisblog erg leuk hou ons op de hoogte. groetjes van ons en veel plezier.
  2. Pieter Katje:
    3 augustus 2013
    Rambutans maar niet geplukt Corry' zijn van een andere eigenaar. Wij wisten wel dat er heel vroeger mensen van de VOC in Melaka zijn geweest maar niet dat daar een replica van een VOC schip lag, die kwamen wij bij toeval tegen toen wij door de stad fietsten om een hotel te zoeken. Heb op dag 4 een paar foto,s gemaakt van palmolie palmen die wij ook wel in het zuiden van Thailand hebben gezien. Fietsen gaat tot nu toe prima en ook het weer is ons gunstig gezind. Groetjes van ons beiden.