Dag 5

4 augustus 2013 - Johor Bahru, Maleisië

Een kort ritje vandaag, 63 kilometer, naar de zuidelijkste stad van Maleisie Johor Bahru. Dit is de tweede stad van Maleisie en grensplaats naar Singapore. Naarmate wij de stad naderden werd het verkeer steeds drukker en dus goed opletten zowel op de medeweggebruikers als op de wegaanduidingen. Zonder problemen in het zuidelijkste deel van de stad aan gekomen, waar wij nu verblijven. Rineke kreeg onze eerste lekke band na precies 400 kilometer fietsen. De plaats kon niet beter, precies tegenover een bandenservice. Een nieuwe binnenband er in en op laten pompen bij de bandenservice. Dat gaat een stuk gemakkelijker dan zelf oppompen met zo'n klein fietspomje. 's Middags de lekke band gelijk op de hotelkamer geplakt zodat wij weer onze voorraad hele reservebanden op peil hebben.  Vanavond heerlijk gegeten bij een Chinees - Maleis restaurant en op de terugweg naar het hotel nog even wat boodschappen gedaan.

1. Corry Jansen:
    5 augustus 2013
    Ach ja een lekke band hoort bij dit soort ondernemingen, fietsen er ook andere mensen? Of is het echt voor toeristen. Hebben jullie last van de regentijd. Wij heben wel respect hoor voor jullie om het hele eind te fietsen. De foto"s zijn erg leuk en wat een mooie palmbomen. We kijken uit naar het volgende reisverhaal. Groetjes en voorzichtig aan..