Ha Tinh - Vinh

18 maart 2014 - Vinh, Vietnam

Vandaag was de rit 55 kilometer en totaal hebben wij nu 2065 kilometer gefietst deze trip.
Vanochtend later dan normaal vertrokken omdat wij in het hotel eerst van een ontbijtbuffet moesten genieten. Omdat het toch niet een lange rit zou worden vandaag hadden wij geen haast. Wat ons wel is opgevallen in Ha Tinh is dat het er zo schoon was, geen rommel op straat en schone brede voetpaden. Ook is het voor vrachtwagens en landbouwverkeer niet mogelijk om in iedere straat te rijden vanwegen een verbod. Wel was er een kilometer of 3 voor de stad een nieuwe weg als een lus om de stad heen gelegd en die kwam na een km. of 5 na de stad weer op dezelfde weg uit. Doorgaand verkeer mist hierdoor alle stoplichten en de stad het zware doorgaande verkeer, een prima oplossing.
Onze weg vandaag over wegnummer 1 voort gezet en vanaf Ha Tinh was de weg t/m Vinh klaar en vierbaans met een zeer ruime strook er langs om te fietsen. Hier en daar werd er nog wel bij een brug of in een dorp gewerkt maar de rest was klaar. Onderweg veel rijstvelden gezien en stukken land waar men sojabonen op teelde. Bij de bergen voor Vinh zijn veel bedrijven die gehakte steen van klein tot groot verkopen.
Vinh is een grote stad en het eerste hotel wat wij zagen in de eigenlijke stad had ruimte voor de fietsen en een kamer vrij zodat wij niet verder hoefden te zoeken. Hier in Vinh, niet ver bij het hotel vandaan, is een big C en die zijn wij niet eerder tegen gekomen in Vietnam.