Dag 4

3 augustus 2013 - Pontian Kecil, Maleisië

Vanochtend uit Batu Pahat vertrokken voor een ritje naar Pontian. De afstand was 81 kilometer zodat het totaal op 338 kilometer staat. Klein probleempje om Batu Pahat uit te komen. De weg die wij moesten hebben stond keurig aan gegeven alleen op het kruispunt waar wij links af moesten stond het na de afslag aan gegeven. Een klein ommetje gemaakt om weer op de goede weg te komen. Weg was in het begin heuvelig  maar na een kilometr of 20 waren de heuvels op en was het weer vlak. Het grootste gedeelte van de weg was voorzien van een mooie brede strook waar wij op moesten fietsen. Onderweg weer vele palmolie plantages die wij wel mooi vinden omdat in de stammen van die palmen zoveel verschillende soorten varens en orchideen groeien. Net voor Pontian zagen wij nog een kleien vissersgemeenschap die die in paalwoningen in een zeearm woonden. De stad zelf ligt aan ze maar geen strand, wel een boulevard en rotsblokken als waterkering. Redelijk snel een hotel gevonden met voor Maleise begrippen een erg grote kamer. Morgen op Naar Johor Baru, de zuidelijkste stad van Maleisie

1. Ina:
    3 augustus 2013
    Leuk om jullie te volgen op je reis. Honden zijn onrein volgens het moslim geloof. De enige die je tegenkomt zijn van een Chinees of Hindoe.
  2. Dick:
    4 augustus 2013
    Hee ...Hou de bandjes heel!!!!!